ÖKOISKOLA Környezetvédelmi munkaterve PT 2024-2025 tanév.pdf

 

2025. május 22-én Mezítlábas szenzoros ösvént készítettünk

Alapítványunk készíttetett egy Mezítlábas szenzoros ösvényt diákjainknak. Az ösvény közötti területet a karbantartókkal együttműködve széppé varázsoltuk. Kikapáltuk a gazokat, feltöltöttük földdel, fűmaggal bevetettük és a közepébe egy liliomokból összeállított bokrot ültettünk. 

Az 5-6/B osztály tanulói segítettek a munkálatokban.


 

2025. május 20-án Méhek világnapja

A méhek világnapja alkalmából előadást tartott a Készségfejlesztő Iskolások számára (9-10/B és 11-12/B osztály) Papp Ildikó néni. Hangsúlyt kapott a méhek védelme, bemutatásra került a ,,méz útja" a méhektől az asztalig.

A pergetéshez használt eszközöket is megismerhették a diákok. 
Az előadás végén finomabbnál finomabb mézeket kóstolhattak.

 

2025. április 29-én kertészkedtünk

A fenntarthatósági témahétben szerettük volna megvalósítani a kertészkedd(j) programot. Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk. Április 28-án valósítottuk meg. Ekkor az iskola apraja-nagyja felnőttekkel együtt kivonult a parkunkba. Voltak akik a kastély előtti lépcsőzetes virágágyást, voltak akik a homokozót és környékét, a járda melletti virágágyást, a szenzoros kertünket, kültéri szalonnasütő helyet, valamint a levendulasövényt tették rendbe. 

A gyerekek, felnőttek nagyon lelkiismeretesen dolgoztak és tették szebbé környezetünket.

 

2025. április 1-én iskolánk tanulói méhlegelőt telepítettek.

Ezt szerettük volna a beporzók világnapjára elkészíteni, de sajnos nem igazán kedvezett nekünk az időjárás. Először a karbantartóink készítettek 2db 2x1m-es fakeretet. Ebbe a keretbe kartonlapokat, majd földet tettünk és ebbe beleszórtuk a méhlegelő magokat. (7 féle virágmagot tartalmazott). Ezt tömörítettük - erre még 2-3 cm földet szórtunk és meglocsoltuk. Az utolsó képen láthatjuk a dolgos-szorgos csapatot.

 

Víz világnapja (2025.03.22)

A víz világnapja alkalmából minden osztály megemlékezett erről a napról valamelyik órán. Volt aki természetismeret, környezetismeret, osztályfőnöki, vagy rajz órán. Az óvodások 1 héten keresztül foglalkoztak ezzel a témával. Először tengert építettek, építőkockából hidat emeltek, halakat és teknősbékákat alkottak vizuomotoros foglalkozás keretében. Következő napon vízes játékokkal játszottak: vízbe fújtak, vízet színeztek, befőttes gumit horgásztak szívószállal. Dalokat, verseket tanultak. A hét zárása a sályi patakhoz történő látogatásunk volt,  ahol az iskola minden tanulója részt vett. A séta közben szemetet gyűjtöttünk, madarakat figyeltünk. Így emlékeztünk meg erről a jeles napról - ezzel tudatosítva a gyerekeknek a víz fontosságát és tisztántartását.

 

2025. február 5-én délelőtt Anyanyelvi nevelés keretén belül az óvodás gyermekekkel tejfölös poharakba kukoricát, hagymát, búzát és babot ültettünk.

A tavasz beköszönte remek alkalom arra, hogy megnézzük hogyan is működik a természet. A gyermekek örömmel nézik nap mint nap a magok fejlődését. Folyamatosan öltözik, simogatják az előbújó és növekvő palántákat.

 

2025. január első hetében madáretető készítő versenyt hírdettünk újrahasznosított anyagokból. Minden osztály részt vett a programban a legkisebbektől a legnagyobbakig. Fantasztikus, ötletes, szép és igényes munkák születtek. Az osztályok kihelyezték az etetőket az intézmény parkjába és az ő feladatuk a hetenkénti feltöltésük. Egy helyi vállalkozó (Szente Imre) szponzorált minket 1 zsák napraforgó maggal.

2025. január 28-án értékelték a gyerekek munkáit, így a következő elismerésekben részesültek.
Óvoda: Legmunkásabb
FNO: Legvidámabb madáretető 
1-2/A: Legigényesebb
2-3/A: Legsokoldalúbb 
2-3-4/B: Legművészibb madáretető 
4-5/A: Legpraktikusabb
5-6/B: Legötletesebb madáretető 
6-8/A: Legnagyobb méretű 
9-10/B: Legszínesebb
11-12/B: Legegyedibb 
Kollégium: Legcsodálatosabb

 

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com